Hoe gaat een aanmelding?

U kunt zelf uw vraag indienen of er hulp bij krijgen.

Aanmelden

U kunt middelen voor uw kind aanvragen in ons aanmeldformulier. Als dat lastig is kunt u hulp vragen aan een bekende of een intermediair.

Als u op de link voor het aanmeldformulier klikt krijgt u een serie vragen die u beantwoord. Na ontvangst van uw aanmelding krijgt u een bevestiging. Als u aan de beurt bent bellen we u op. Samen nemen we uw gegevens door en u kunt uw aanvraag toelichten. Als u alle vragen heeft beantwoord en een bewijs van uw inkomen heeft meegestuurd zijn we snel klaar. Anders moet dat alsnog.

De aanmeldingen voor Leergeld Amsterdam en van onze partners van SAM020 gaan via de landelijke Samen voor alle kinderen website. Zo kunt u al uw vragen voor ondersteuning van uw kind op een plek stellen en komt uw aanvraag bij de juiste organisatie terecht die u verder kan helpen.

Welke gegevens hebben we van u nodig?

Afhankelijk van wat u aanvraagt voor uw kind hebben we informatie van u nodig.

Bij alle aanvragen kijken we naar uw inkomen om te zien of u recht heeft op de aanvraag. Daarvoor hebben wij een van de onderstaande gegevens van u nodig:

– Een inkomensverklaring van een intermediair.

– Een uitkeringsspecificatie of een kopie van de Stadspas van het kind voor wie een aanvraag wordt ingediend.

Als u bijvoorbeeld te maken heeft met ‘informele schulden’ of als u ‘ongedocumenteerd’ bent is het handig om een intermediair te vragen om een inkomensverklaring op te stellen.

Uw aanvraag wordt het snelst behandeld als u deze gegevens direct met de aanvraag mee stuurt.

Huisbezoek of spreekuur

Is uw situatie ingewikkeld of heeft uw kind direct een bed of werkplek nodig?

Maak dan een afspraak voor een huisbezoek of kom naar een van onze spreekuren. We bekijken met u welke mogelijkheden er zijn om u te helpen.

Bij een huisbezoek komen we bij u langs en praten we samen over wat er nodig is.

Behandeling van uw aanvraag

Als u een aanvraag heeft gedaan dan krijgt u een bevestiging. U hoeft ons niet zelf te bellen of te mailen. Als u aan de beurt bent neemt een collega contact met u op. We zorgen er samen voor dat de missende informatie, die nodig is  wordt verzameld. Zo kan de aanvraag voor uw kind goed in behandeling worden genomen.

Zorg dat wij alle informatie van u hebben ontvangen die nodig is om uw vraag te beoordelen. Hoe sneller u de gevraagde informatie aanlevert, hoe sneller wij voor u aan de slag kunnen gaan. Wat we nodig hebben staat bij het aanvraagformulier aangegeven. Bijvoorbeeld bij een aanvraag voor bijles is een motivatiebrief van de leraar van uw kind nodig.

Na aanlevering van een complete aanvraag krijgt u een contactpersoon bij Leergeld. Die gaat voor u aan de slag om de middelen die uw kinderen nodig hebben gefinancierd te krijgen. Afhankelijk van wat u aanvraagt kan dat van twee weken tot twee maanden duren.

U kunt helpen om uw aanvraag sneller te verwerken

Mail ons altijd een van de volgende zaken, zodat we de verplichte inkomensweging kunnen doen:

  1. Download ons inkomensformulier van de website en laat deze invullen en ondertekenen door een erkende intermediair. Dat zijn bijvoorbeeld een Ouder Kind Adviseur, een sociale raadslid, een bewindvoerder of een maatschappelijk werker.
  2. Heeft uw kind een stadspas? Stuur een duidelijke foto van de voorkant èn de achterkant op.

Mail deze informatie naar administratie@leergeldamsterdam.nl. Gebruik uw nummer in alle communicatie met ons. Zonder kunnen we uw vraag of informatie niet verwerken.

beheerWat gebeurt er met uw aanmelding?